Verslag van de 3-daagse reis van KBO Best naar Texel

Woensdag 24 april
We vertrokken met 39 personen om 9.00 uur vanaf parkeerplaats Den Ekker in Best met de bus van Kupers touringcars met het reisbureau Country Travel naar Texel.
Onze chauffeur en tevens reisleider was Mathieu Jansen. De reis ging met veel plezier en zin richting Den Helder, waar we bij kade 60 onze lunch hadden. We keken onze ogen uit toen we die sneetjes brood zagen (hele dikke plakken) maar het was goed verzorgd.
Na de lunch naar de veerboot, maar helaas was die net vertrokken en moesten we wachten. Eenmaal op de boot konden we de bus uit als we dat wilden om van het water en de meeuwen te genieten.

Op Texel aangekomen gingen we naar het Kaap Skil museum in Oudeschild. Kaap Skil is een leuk en leerzaam museum waar je kon zien hoe het leven op Texel vroeger was. Hierna vertrokken we naar ons hotel “De Pelikaan” in de Koog, koffers op de kamer en om 18.00 uur genieten van een 4 gangen diner. Daarna moe maar voldaan lekker gaan slapen.

Donderdag
Op bezoek bij het schapenbedrijf de Waddel in Den Burg. We zaten op hooibalen in de schuur en mochten de kleine geitjes de fles geven. We kregen een broodje schapenkaas en koffie/thee. De kaas was zo lekker dat enkelen van ons er nog een paar kochten en later in de koelkast van de bus legden. ’s Middags naar het zeehondencentrum Ecomare, in de Koog. Vervolgens zouden we naar Den Burg gaan maar dat ging niet door, omdat de voorkeur gegeven werd om de zee te kunnen zien. Daarom reden we helemaal naar het noorden om de vuurtoren te bekijken en de zee waar we lekker uitwaaiden op het strand.

Vrijdag
’s Ochtends de koffers weer in de bus. Vandaag wordt het schipbreukjutter museum Flora in de Koog bezocht. Degenen die wilden wandelen konden er naartoe lopen (maar een half uurtje lopen van het hotel) de rest ging met de bus. Na een mooie uitleg konden we alles gaan bekijken wat er zoals gejut was. Je keek je ogen uit, zoveel als er te zien was van kinderspeelgoed tot autobumpers. De lunch was in de Cocksdorp waar we de parachutisten konden zien landen. Het was een mooi gezicht, zo dichtbij en sommigen kwamen met volle snelheid naar beneden. Helaas was het toen weer tijd om richting Best te gaan, veerboot weer net weg, maar omdat we vooraan stonden zaten we na een half uurtje weer op de boot.
Geen tussenstop zoals op de eerste dag maar gewoon naar Gemonde in verband met het fileverkeer.
Koffie/thee was aanwezig in de bus dus geen probleem. Alleen was de WC in het slot gevallen, maar een handige reiziger wist waar de sleutel lag. (Bij de chauffeur).
Zo konden de dames toch naar de WC en zorgde hij dat de deur niet weer in het slot viel. Een komisch gebeuren waar we wel om hebben gelachen. In Gemonde hebben we lekker gedineerd en op een mooie manier van onze chauffeur /reisleider Mathieu afscheid genomen.

De tocht naar Best kon beginnen en rond 20.30 arriveerden we weer bij de parkeerplaats Den Ekker in Best.
Het was een fijne en mooie vakantie. Bedankt KBO-Best en Country Travel.

(Petra van Dongen en de rest van het clubje)