Excursies

Bloesemtocht Haspengouw
Weinig bloesems maar veel moois.

Op 8 mei stonden wij vol goede moed klaar voor de bloesemtocht naar Haspengouw in België. Doordat beide bussen vertraagd waren door files vertrokken we wat later. In twee bussen met ruim 80 personen. Rond tienen stonden we op de stoep bij de Kaasboerin in Postel en zoals bekend, dan sta je niet verkeerd. Koffie of thee met gebak…Heerlijk!
Via een toeristische route en via het dorp Kuttekoven, waar we een heerlijke broodmaaltijd kregen, kwamen we in Sint Truiden terecht. We kregen een gids aan boord, maar die kon helaas geen bloesems meer vinden. De seizoenen waren ons voor geweest. Maar mooie monumenten en mooie landschappen zagen we volop. Tussendoor een rustmomentje met een lekker drankje en we konden er weer even tegen. In ieder geval tot Soerendonk waar we werden verhaald op een prima driegangen diner. Rond negen uur in de avond waren we weer in Best. Twaalf uurtjes met verrassende momenten en veel moois.
Gezellige mensen. Er zijn ergere dingen…

Katrijn van de Weijden

Haspengouw 2018
« 1 van 5 »

Barneveld-Spakenburg
Vrijdag 22 juni

Kosten € 55,50 p.p.
Op deze dagtocht bezoeken we het pluimveemuseum in Barneveld. In de namiddag bezoeken we het Spakenburgs Museum en het stadje Spakenburg.
Programma:
8.15 uur Vertrek parkeerplaats Den Ekker; 8.30 uur Wilhelminaplein.
10.00 uur Ontvangst in Nederlands Pluimvee Museum te Barneveld; koffie/thee met Barnevelder Sprits. Na de koffie rondleiding met een medewerker door het museum, waarbij we alles te weten
komen over kippen en eieren. We besluiten het bezoek aan het museum met een echte veiling, waarbij we onze eigen eieren kunnen kopen via de veilingklok.
Vervolgens gebruiken we een goed verzorgde koffietafel in het restaurant.
13.30 uur Vertrek naar Spakenburg
14.15 uur Aankomst in het Spakenburgs Museum, waar we alles te horen en te zien krijgen over de geschiedenis van dit stadje. Na afloop van het museumbezoek hebben we de tijd om lekker door
Spakenburg te wandelen en/of een terrasje te pakken.
16.30 uur We vertrekken uit Spakenburg richting Best
18.00 uur Onderbreking te Nistelrode voor een goed verzorgd drie-gangen diner.
20.00 uur Vertrek naar Best, ca. 20.45 uur thuis

Inschrijven voor deze dagtocht vóór 22 mei met het inschrijfformulier die u kunt vinden in deze nieuwsbrief van april.

Vander Klooster modepresentatie april 2018

Dagtocht Vander Kloostermode Donderdag 26 april vertrokken we met 25 personen naar Vander Kloostermode in Boskoop. Onderweg hadden we wat oponthoud vanwege 2 ongelukken, maar goed half 11 arriveerden we in Boskoop. We werden hartelijk ontvangen door de heer Vander Klooster zelf, die kort vertelde dat zij 40 jaar bestonden en vanwege dat feit waren er ook diverse aanbiedingen met 10 % korting. Nadat we koffie en thee met een gebakje hadden genuttigd, begon de modeshow. Er werd geshowd door de dames Sandra, Ans en Annemiek, die ons allerlei modellen pantalons, blouses, jassen, jurken etc. toonden van diverse bekende merken. Ook leerden we dat de blouson weer terug is van weggeweest, maar we wisten al lang dat de mode zich steeds blijft herhalen, alleen nèt weer iets anders. Vanwege het jubileum konden we raden hoeveel knopen er in een grote glazen vaas zaten en na afloop bleek dat Loes er het dichts bij zat. Zij ontving een leuk tasje en ze dingt op het eind van het seizoen nog mee naar de fashioncheque van € 300,00. Om 12.00 uur hebben we geluncht en daarna werd de groep in tweeën gedeeld. De ene helft ging naar de Bingo, waar een cheque van € 15,00 te winnen was en enkele kleinere prijsjes, de andere helft ging alvast shoppen in de modezaak. Naderhand werd het omgewisseld. Er was voldoende keuze in de maten 36 tot en met 52/54 en er zijn dan ook veel plastic tasjes met inhoud mee naar huis gegaan.
Rond half 5 waren we weer terug in Best. Iedereen had het goed naar de zin gehad.
Anke Lips

Vander Klooster modepresentatie april 2018
« 1 van 10 »

Retourformulier

Na een excursie kunt u dit retourformulier gebruiken om eventuele opmerkingen/aanmerkingen kenbaar te maken aan de werkgroep Reizen en Excursies.

Retourformulier voor welke excursie, bustocht of evenement?