Verslag van de busreis naar Kirchberg Oostenrijk

Verslag van de busreis naar Kirchberg Oostenrijk. Vertrek 18 mei 2019

Hotel Bechlwirt
Busreis naar Kirchberg Oostenrijk vertrek 18 mei 2019

Het is zaterdag 18 mei 2019 en gaan op vakantie voor 8 dagen naar Oostenrijk Tirol. s’Morgens om 08.15 vertrekken we uit Best.
De chauffeur rijdt naar Velden waar een heerlijk kopje koffie met gebak voor ons klaar staat.
Hier wordt de chauffeur afgelost door Gerben Meulman die ons deze vakantie overal naar toe zal brengen.
We dineren in Denkdorf en daarna gaan we naar Kirchberg/Tirol, waar we om 22.00 uur aankomen.
Na een lange rijs krijgen we de sleutel van onze kamer, koffer uitpakken en naar bed.

Zondagmorgen hebben we een vrij dagdeel en kunnen we de omgeving gaan verkennen.
In de middag gaan we met de bus naar Hohe Salve, met de gondel naar boen, overstappen in de volgende gondel die je helemaal naar boven brengt.
Daar is het hoogst gelegen kerkje van Tirol, de bedevaart kerk Johannes de doper. Helaas was deze kerk dicht maar hebben wel in de sneeuw gelopen en sneeuwballen gegooid.
Wat een mooi panoramisch uitzicht hebben we hier over de Tiroolse bergen.
We gaan weer naar benden in de gondel.
Halverwege willen we daar iets gaan drinken/eten, maar de bediening is hier zo langzaam en dus helemaal naar beneden waar we een lekker ijsje hebben besteld, die is wel verdient, want wie voor de eerste keer in zo’n gondel zit, dat is toch wel spannend.

Maandag rijden we naar Wattens naar het Swarkovski museum.
Het weer is niet zo mooi, veel regen. Maar in het museum is het droog en veel te zien, het schittert daar van het kristal.
We gaan naar de Achensee waar we de lunch gebruiken bij Restaura Christina en daarna gaan we een boottocht van 2 uur maken op de Achensee.
Helaas het regent nog steeds, dus dat wordt binnen zitten in de boot.

Dinsdag zouden we een bezoek brengen aan de bekendste berg van Oostenrijk, de 3798 meter hoge Grossglocker, maar er is daar zoveel sneeuw gevallen dat er niemand mag komen. Het is daar afgesloten.
Dus gaan we naar Insbruck.

We ontbijten om 07.00 uur en vertrekken om 09.00 uur.
Innsbruck is de hoofdstad van Tirol en tijdens de stadswandeling die we eigen tempo kunnen maken, zien we mooie monumenten en het beroemde gouden dak.
Vanavond naar een Tiroler avond in Oberdorf met de bus, om 20.15 vertrekken.

Woensdag hadden we een vrije dag, maar wie wil kon s’middags mee naar de almhut op de Lahalm in het Spertendal. Deze lag op 2185 meter hoogte.
We weren door taxibusjes opgehaald om 11.30 uur. Eenmaal daar aangekomen hadden we een heel mooi uitzicht hoe hoog we waren.
Hier gebruikte we de lunch en wie wilde of goed kon lopen mocht naar beneden lopen, watt best stijl was, de rest ging dan met het busje.
Gerben onze chauffeur, hoefde nu niet te rijden, maar maakte van iedereen die het vroeg foto’s, alleen of in groepsverband.
In de Almhut had iedereen zoveel gegeten dat we bij het diner heel wat hebben laten staan.
s’avonds om 19.45 uur met de bus naar een hilarische Tiroler avond Show, met muziek bij Hohe Salve ( bij de gondels )
Hier geen alcohol gedronken, we zaten te vol van het eten.

Donderdag konden we nog steeds niet naar de Grossglockner en lag nog te veel sneeuw en er had een lawine plaats gevonden.
Gerben had een mooi alternatief, we gingen appelstrudel leren maken en natuurlijk hoort daar koffie en appelstrudel bij. Ook kregen we een mok en het recept mee naar huis.
Dit was in Rattenberg met een hele mooie winkelstraat. Daarna naar Kuftstein, deze plaats heeft mooie huizen maar wat winkels betreft viel wat tegen.
s’Avonds geen gewoon diner in het hotel, maar een Boeren Buffet. En dat ging er bij iedereen goed in.

Vrijdag, de laatste dag van onze uitstapjes. Vandaag gaan we naar Salzburg, we vertrekken om 08.30 uur met de bus.
In Salzburg aangekomen staat er een Nederlandstalige gids ons op te wachten. Hij heeft veel over deze plaats verteld en ook hoe we de bus weer terug konden vinden, anders zouden we verdwalen.
Ook hier weer op eigen gelegenheid de stad verkennen. Was wel erg warm, dus een drankje ging er goed in.

s’Avonds de koffer inpakken en wie wilde kon die na het diner al in de bus zetten, anders gewoon in de morgen. Vroeg naar bed ( kinder bedtijd ) want om 04.00 uur liep e wekker af, om 05.00 uur met de bus naar huis.
Onderweg een heerlijk ontbijt buffet om 08.00 uur
s’middags een stop gemaakt voor eventueel wat eten/drinken/ijsje en daarna naar Velden voor het afscheid diner.
Dat vond later plaats dan geplant, want we stonden zeker 1,5 uur in de file, vanwege een ernstig ongeluk.

Hier in velden nam Gerben afscheid van ons en kregen we een andere chauffeur Rene die ons naar best bracht, waar we om 21.15 uur ankwamen.

We werden hier verwelkomt door het KBO bestuur, want die wilde heel graag weten of alles goed was verlopen.
Dit was een fijne en mooie reis naar Oostenrijk